PANELE DYSKUSYJNE
Prowadzenie Paweł Sztarbowski.
Dyskusje po spektaklu to najbardziej naturalna potrzeba wyrażania opinii, wymiany spostrzeżeń i odczuć. Bardzo często ważne rozmowy towarzyszą nam w kawiarnianym gwarze, w drodze do domu, kiedy już opuścimy mury teatru - wtedy polemizujemy z wizją reżysera, krytykujemy rozwiązania sceniczne, bronimy przed rozmówcami swoich sądów. Widzowie Teatru Polskiego raz w miesiącu będą się spotykać, by podyskutować, pokłócić się, pochwalić. Do udziału w każdym panelu zaprosimy trzech gości - specjalistów w tematyce konkretnych rozmów.
25 października (sobota), godz. 13.00
Foyer Sceny im. Jerzego Grzegorzewskiego Teatru Polskiego we Wrocławiu
Dyskusja panelowa: Polski teatr: wojna czy zawieszenie broni?
z udziałem reżyserów: Zbigniewa Brzozy i Michała Borczucha oraz redaktorki "Notatnika Teatralnego" Marzeny Sadochy.
Zbigniew Brzoza - reżyser teatralny, dyrektor artystyczny Teatru Nowego w Łodzi. W 1992 roku odbył staż u Petera Brooka. Za czasów jego dyrekcji w Teatrze Studio w Warszawie na tej scene reżyserowali Piotr Cieplak, Krzysztof Warlikowski,Oskaras Koršunovas, Magdalena Łazarkiewicz, Piotr Łazarkiewicz czy Mariusz Grzegorzek. Preferuje teatr eksperymantalny, poszukuje nowego języka teatralnego, nowego sposobu opowiadania. Z powodzeniem reżyserował sztuki klasyczne, nadając im współczesny wydźwięk. Nagradzono go m.in. za Przemianę wg Franza Kafki i Zbrodnię z premedytacją wg Witolda Gombrowicza. Jest również wykładowcą Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej,Teatralnej i Telewizyjnej w Łodzi. Zakwalifikowany przez Piotra Gruszczyńskiego do pokolenia "młodszych zdolniejszych".
Michał Borczuch - reżyser teatralny młodego pokolenia. Absolwent Wydziału Grafiki krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz Wydziału Reżyserii Dramatu PaństwowejWyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Wyreżyserował m.in. KOMPOnenty wg tekstu Małgorzaty Owsiany, Ciemno wszędzie Pawła Sali, Wielkiego człowieka do małych interesów Aleksandra Fredry, Leonce'a i Lenę Georga Büchnera, a także Lulu Franka Wedekinda. Był też asystentem Kazimierza Kutza i Pawła Miśkiewicza. W roku 2006 w Theater an der Wien asystował Krystianowi Lupie przy realizacji Czarodziejskiego fletu. Zakwalifikowany przez Piotra Gruszczyńskiego do grona "młodych niezadowolonych".
Marzena Sadocha - redaktorka "Notatnika Teatralnego", dramaturg przy spektaklach Teatru Polskiego we Wrocławiu LINCZ: Pani Aoi. Wachlarz. Szafa w reżyserii Agnieszki Olsten oraz Hamlet w reżyserii Moniki Pęcikiewicz. Doktorantka Uniwersytetu Wrocławskiego.
Archiwum:
17.10.2009 - O kulturze, twórcach i teatrze Norwegii
23.05.2009 - O spektaklu "Samsara disco"
14.02.2009 - Po co dramaturg w teatrze?
31.01.2009 - Prowokacja - policzek czy zachęta dla widza?
13.12.2008 - Parafraza: ożywianie czy masakrowanie klasyki?
15.11.2008 - Śmierć teatralnej rutynie!
-> tutaj jesteś 25.10.2008 - Polski teatr: wojna czy zawieszenie broni?