PANELE DYSKUSYJNE
Prowadzenie Paweł Sztarbowski.
Dyskusje po spektaklu to najbardziej naturalna potrzeba wyrażania opinii, wymiany spostrzeżeń i odczuć. Bardzo często ważne rozmowy towarzyszą nam w kawiarnianym gwarze, w drodze do domu, kiedy już opuścimy mury teatru - wtedy polemizujemy z wizją reżysera, krytykujemy rozwiązania sceniczne, bronimy przed rozmówcami swoich sądów. Widzowie Teatru Polskiego raz w miesiącu będą się spotykać, by podyskutować, pokłócić się, pochwalić. Do udziału w każdym panelu zaprosimy trzech gości - specjalistów w tematyce konkretnych rozmów.
15 listopada (sobota), godz. 13.00
Foyer Sceny im. Jerzego Grzegorzewskiego Teatru Polskiego we Wrocławiu
Dyskusja panelowa: Śmierć teatralnej rutynie!
z udziałem reżysera Wiktora Rubina, reżyserki Weroniki Szczawińskiej i dramatopisarki Magdaleny Fertacz.
Wiktor Rubin (właśc. Paweł Wojtczuk) - reżyser teatralny. Ukończył socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim i reżyserię w krakowskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej. Trzykrotnie otrzymał stypendium ministra edukacji narodowej i raz stypendium Estreichera. Asystował przy przedstawieniach Pawła Miśkiewicza, Mikołaja Grabowskiego i Krystiana Lupy. Przygotowywał czytania tekstów dramatycznych w Szczecinie, Krakowie i Wałbrzychu. Zadebiutował, wielokrotnie później nagradzanym, spektaklem Mojo Mickybo Owena McCafferty'ego w Teatrze Krypta w Szczecinie. Później przygotował Tramwaj zwany pożądaniem Tennessee Williamsa, Przebudzenie wiosny Franka Wedekinda i Drugie zabicie psa wg Marka Hłaski w Teatrze Polskim w Bydgoszczy oraz Lillę Wenedę Juliusza Słowackiego w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. W Teatrze Polskim we Wrocławiu podziwialiśmy jego Terrordrom Breslau wg Tima Staffela i Cząstki elementarne wg Michela Houellebecqa. Obecnie przygotowuje spektakl na motywach Lalki Bolesława Prusa, również dla Teatru Polskiego we Wrocławiu.
Weronika Szczawińska - reżyserka teatralna. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim, obecnie doktorantka Instytutu Sztuki PAN. Debiutowała w warszawskim Teatrze Polskim spektaklem Nie-pamięć (część tryptyku Wyzwolenie - próby na podstawie tekstu Stanisława Wyspiańskiego, 2007). W sezonie 2005/2006 należała do zespołu teatru Studium Teatralne. Współpracuje z Teatrem im. S. Jaracza w Olsztynie i Teatrem Studio w Warszawie oraz z "Dialogiem", "Didaskaliami" i "ResPublicą Nową".
Magdalena Fertacz - absolwentka dziennikarstwa oraz architektury wnętrz. Doświadczenia dramatopisarskie zdobywała u Tadeusza Słobodzianka w Collegium Civitas w Warszawie. Brała udział w pracach Laboratorium Dramatu. Jest autorką sztuk, m.in. Kurz, Absynt oraz Trash Story (za tę ostatnią została laureatką pierwszej edycji Gdyńskiej Nagrody Dramaturicznej, 2008).
Archiwum:
17.10.2009 - O kulturze, twórcach i teatrze Norwegii
23.05.2009 - O spektaklu "Samsara disco"
14.02.2009 - Po co dramaturg w teatrze?
31.01.2009 - Prowokacja - policzek czy zachęta dla widza?
13.12.2008 - Parafraza: ożywianie czy masakrowanie klasyki?
-> tutaj jesteś 15.11.2008 - Śmierć teatralnej rutynie!